Jdi na obsah Jdi na menu

Festival Raven Rave na Vranově

12. 4. 2016

Informujeme a zveme na festival Raven Rave, který se bude konat od pátku 15. do neděle 17. dubna na dvoře Vranově. Pořadatel se zavázal dodržovat všechny platné právní předpisy, přesto se omlouváme za případné narušení víkendového klidu během konání této akce. Děkujeme za pochopení.

PLAKÁT

UDÁLOST NA FACEBOOKU

NÁJEMNÍ SMLOUVA - PRONÁJEM DVORA VRANOVA

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

"koncert" na Vranově

(Jiřina, 26. 4. 2016 21:11)

Chtěla bych podotknout něco k příspěvku pana Pepy z Depa.
Vážím si snah pana Fábery za snahu o kulturní akce na Rabštejně, záchranu památek, informačního střediska atd. a vždy jsem mu s celou rodinou a známými fandila. Považovala jsem ho za vysoce kulturního člověka, který chce zvelebit Rabštejn, obnovit tzv. zašlou slávu Rabštejna. Všchny akce, co předtím pořádal, se mi zdály normální a přínosné. Velice mne ovšem zklamal povolením tzv. koncertu, který s koncertem nemá co společného spíše s technopárty a ta do tohoto prostředí skutečně nepatří. Jak můžete srovnávat, pane Pepo, koncert Karla Gotta, světově uznávaného umělce a Lucie Bílé s tímto "koncertem". To je přímo urážka těchto umělců a mohli by Vás také žalovat. Melodická hudba těchto zpěváků a jejich umění nemá s tímto kraválem nic společného. A jak se vůbec můžete vyjadřovat k hluku, který dělali. Já sama jsem na Rabštejně nebyla, protože jsem se to dozvěděla z těchto stránek a tak, i když jsme tam chtěli jet, jsme tedy raději zůstali doma. Byli tam známí s dětmi a celou noc nemohli kvůli příšernému hluku spát. Jestli jste to neslyšel, tak to asi s Vaším sluchem nebude tak úplně v pořádku. A jak se vůbec můžete k tomu obtěžování hlukem vyjadřovat, když jste jen občasný návštěvní? Rabštejn byl vždy oázou klidu, kam si lidé jeli odpočinout a hlavně v dnešní době. Vy jste ještě nikdy neslyšel, jak lékaři varují před hlukem: Že je to skoro nejhorší hrozba lidskému zdraví, z kterého je plno závažných nemocí. Bylo zjištěno, že hluk a to nebyl hluk ale kravál, vadí i lidem, kteří říkají, že jim nevadí. On totiž v noci oběžuje i ten generátor, aby se tam mohlo svítit, protože v noci se všechno rozléhá a při zavřených oknech se v chatách v létě nedá spát. Myslím, že to obtěžovalo většinu obyvatel a chatařů Rabštejna a doufáme, že se to nebude opakovat, protože tohle opravdu na Rabštejn nepaatří. Chceme se zkazit všechna krásná a tichá místa v naší republice?

Děkuji za vaše názory!

(Ondřej Fábera, 19. 4. 2016 21:32)

Dobrý den! Děkuji paní Daně i Vandě za názory, kterých si velice vážím. Děkuji také Pepovi za podporu, která mě potěšila. Děkuji zároveň organizátorům festivalu Raven Rave, že víkend probíhal celkem korektně a kromě hluku nikoho neomezovali.

V případě festivalu Raven Rave se omlouvám všem, které hudba o víkendu rušila. Cílem nebylo zabít rabštejnský klid, akci jsme ani neiniciovali, ani nepořádali, ani z ní nemáme jakýkoli zisk kromě koruny symbolického nájemného. Ujišťuji vás, že rozhodování mj. o tom, zda konání této konkrétní akce umožnit zapůjčením pozemku, nebo jít do případného rizika, že se akce uskuteční jinde v blízkém okolí, nebylo snadné. Ani teď narozdíl od vás nevím, zda jsem se rozhodl správně. Protože neznám ani místní dámy Danu s Vandou, ani přespolního Pepu z depa, zvu vás případně v pátek večer na kafe nebo čaj do Četnické stanice a můžeme tam vše probrat v klidu a osobně.

Pokud jde o ostatní výtky, tak u řady z nich docela souhlasím s Pepou a myslím si, že pláčete na špatném hrobě. Ano, v prohlídkách loretánské kaple, která je ve vlastnictví města s přístupem přes městský pozemek a která sloužila ke shromažďování lidí, bychom chtěli i nadále pokračovat. A časem třeba z případného dobrovolného vstupného této docela unikátní stavbě vrátit i její historickou střechu apod. Veškeré případné výnosy z naší činnosti totiž jdou do obnovy památek toho Rabštejna, který máte tak rády, ale který se nám na řadě míst rozpadá před očima. A také pomáhají zaměstnat místní lidi. Pokud jde o růst návštěvnosti, obávám se, že ještě nejsme na vrcholu. Rabštejn byl v letech 1269 - 1945 velmi živým místem a teď se, myslím, jen pomalu vrací k této své slavné minulosti. Jestliže statistiky nelžou, návštěvnost města v poslední době skokově nejvíce rostla po natočení filmů Tomáše Vorla, klipu Depeche Mode, dvou posledních vánočních televizních pohádek a otevření muzea a zámku. Ano, také na tom růstu máme s webem a Četnickou stanicí svůj podíl, ale rozhodně ne ten hlavní. Na Rabštejn jezdím zatím jen 13 let a posledních 6 let tu trvale bydlíme a i za takto krátkou dobu ty změny velmi vnímám. Můžeme je ovšem jen korigovat, nikoli zastavit.

Těším se na případnou další diskusi (z časových důvodů nejlépe osobní) a děkuji za její slušnou formu. A nám všem, kteří máme Rabštejn ve svém srdci, přeji, ať sem i nadále jezdíme rádi navzdory různým pohledům na některé věci. Myslím, že to hlavní totiž máme společné.

Přeji vše dobré!

Ondřej Fábera

Re: Děkuji za vaše názory!

(Vanda, 20. 4. 2016 10:21)

"Můžeme je ovšem jen korigovat, nikoli zastavit."
Ano, naprosto souhlasím a ráda přijdu se o tom bavit osobně, ale tenhle pátek to nepůjde. Můžeme se domluvit mailem, ozvu se na Váš.
Vanda

Pro paní Vandu paní Danu a ostatní rýpaly

(Pepa z depa, 17. 4. 2016 15:36)

Vážené dámy,

Vaše názory na pana Fáberu, jsou velice nemístné. Říkáte, že jste tu již desítky let, co jste za tu dobu pro Rabštejn udělaly Vy? Krom toho, že jako každý správný "víkenďák" umíte kritizovat a stěžovat si a účelně ignorovat konané akce. Dnes jsem na Rabštejně byl a nemohu říci, že akce na Vranově ho nějak poškozuje. Ano hudbu jsem slyšel, ale pokud bych se na ni nezaměřil, nevnímám ji. A to bylo venku, co potom v domě? Vždycky se najde někdo, kdo umí jen kritizovat druhé, ale skutek utek. Reagovali byste tak, kdyby na Vranově byla třeba Lucie Bílá či Karel Gott, kteří by přilákali mnohem více fanoušků? Počet návštěvníku na Rabštejně se touto akcí také rapidně nezvýšil.

K názoru, že akce pořádané panem Fáberou Rabštejn zatěžují a je zde mnoho turistů, mne moc pobavila. Víte on pan Fábera nemůže za to, že je zde zámek, krásný kostel ani kaplička, krásné okolí, krásné stezky a lidem se tu líbí. Že tu byl Karel IV., že použil břidlici na stavbu svých monumentů a spousty dalších historických mezníků, které Rabštejn proslavili. A ani muzeum zde nepostavil. Má jen malou útulnou a krásnou kavárničku, kterou umožňuje turistům místo jen zpříjemnit. Zkuste se zeptat místních restauratérů, zda jim zvýšený turismus vadí. Oni si totiž přes sezónu musí vydělat na zimu, aby přežili. Další věc je, že Rabštejn prostě patřil, patří a patřit bude mezi vyhledávaná místa a s tím nikdo nic neudělá. O jeho propagaci se zasluhuje v malé míře nejen pan Fábera, ale také státní a okresní instituce. Takže vaše ohrazení se na něj, musím okomentovat. Ale to vy zřejmě ani nesledujete, jen jste si našli psa a hůl na něj. Pokud Vám ty "šílené" davy turistů vadí, proč jste si nezvolili jinou lokalitu, kde nic není? To si jako myslíte, že pan Fábera svolává turisty, aby Vám lezli na zahradu apod.? A to, že jsou nevychovaní, je důsledek naší společnosti. Chápu, že máte rádi toto místo, ale zajisté také někam rádi jezdíte na výlety a objevujete nová místa. Takových lidí je a bude víc a víc. A ani pan Fábera ani Vy, s tím nic neuděláte.

Stejně jako Vy, máte nárok na svůj názor, tak i já jsem se musel vyjádřit.

Zvažte příště myšlenky než na někoho zaútočíte.

Přeji krásný den.

Re: Pro paní Vandu paní Danu a ostatní rýpaly

(Dana Šloufová, 17. 4. 2016 16:35)

A podpis bude? Pepo z depa?

Re: Re: Pro paní Vandu paní Danu a ostatní rýpaly

(Vanda, 17. 4. 2016 19:14)

Ne, k podpisu vlastním jménem Pepa asi odvahu nenajde, ale tak třeba se dočkáme jiného statečného činu :/.

Re: Re: Re: Pro paní Vandu paní Danu a ostatní rýpaly

(Pepa, 17. 4. 2016 20:31)

Pepa odvahu našel. Pepa=Josef. Spokojené? A to je jediné, k čemu se vyjádříte? Jako zbabělci utíkáte od tématu a řešíte nesmysly a nepodstatné věci. To o ledčem vypovídá.

Re: Re: Re: Re: Pro paní Vandu paní Danu a ostatní rýpaly

(Vanda, 17. 4. 2016 21:37)

Děkuji za upřesnění, že Pepa = Josef :D, nicméně dál zůstáváte anonymem a tím pádem o diskuzi nemám zájem. Co jsem říct chtěla jsem řekla, kdo chce pochopit pochopí, kdo nechce, bude pouze překrucovat.
PS: hlavně si nezapomeňte dělat čárky, kdo z místních "účelně ignoruje konané akce" :D :D :D.
Vanda Vatutina

Re: Re: Re: Re: Re: Pro paní Vandu paní Danu a ostatní rýpaly

(Pepa, 17. 4. 2016 22:29)

Milá Vando, stejně jako jsem pro Vás anonymní, tak i Vy pro mne. Vy se podepisujete Vanda a já Pepa. Nepotřebuji znát Vaši identitu. Nejsem místní, leč častý návštěvník Rabštejna a proto zapojení do diskuze. A o ignoraci akcí psala sama paní Dana, viz níže. Mějte krásný nedělní večer a třeba se setkáme na nějaké Rabštejnské akci

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro paní Vandu paní Danu a ostatní rýpaly

(Vanda, 18. 4. 2016 8:44)

Milý Pepo, i když je to marné, zkusím ještě jednou polopatě. Když jste měl potřebu tak svižně reagovat na názory místních obyvatel, měl jste najít odvahu se podepsat vlastním jménem, zvlášť když jste pouhý návštěvník a oni místní se vlastními jmény podepsali, díky čemuž jsou na Rabštejně (o který jde) jasně poznatelní. Ale zřejmě tyto nuance nejsou pro některé lidi uchopitelné.
Jinak by mě zajímaly hlavně názory místních lidí, ne návštěvníků. Je mi líto.

:(

(Vanda, 17. 4. 2016 9:57)

Spousta z nás sice nemá na Rabštejně trvalé bydliště, jsme "jenom" víkenďáci, ale zato sem jezdíme už desítky let a považujeme Rabštejn za náš druhý domov. Vyrůstali jsme tu a vyrůstali tu už naši rodiče. Považujeme se prostě za místní.
V posledních letech už jsou davy turistů docela protivné a nad chováním některých z nich zůstává rozum stát. Lezou nám do zahrádek - aby si odpočinuli na lavičce, aby si někam postavili kola, aby měli lepší výhled.... Parkují klidně na příjezdové cestě k chalupám. A o reakcích, když se nám to nelíbí, snad ani nemluvě...

Tohle město a místo prostě takové množství lidí a aut nezvládne, není nafukovací. A pořádání akcí (jinak jistě úžasných) bude tohle místo jenom ničit.

Prosím zvažte, jestli festivaly, akce pro spousty cizích lidí, i to půjčování klíčů ke kapličce je opravdu to, co Rabštejn snese.

Vanda Vatutina

smutek

(Dana Šloufová, 17. 4. 2016 9:06)

Pane Fábero,

cítím již dlouho potřebu veřejně se vyjádřit k aktivitám, které na Rabštejně podporujete. Akce, ke které jste zapůjčili Vranov, je zřejmě tím pravým implulsem.
Vlivem těchto akcí je dlouhodobě narušen "duch a atmosféra" místa, na kterém spoustě lidí záleží. Bydlí zde, vyrůstali zde a pravidelně sem jezdí právě za něčím, co jste zřejmě za dobu Vašeho objevení tohoto místa nevycítil. A co akce podobného typu naprosto ignorují.
Rabštejn prostě není, nebyl a věřím, že nikdy nebude komerční místo.

My, kteří jsme s Rabštejnem opravdu duší spjatí, vydržíme. Vydržíme davy "turistů", vydržíme neomalenost jejich chování, vydržíme to, že si místo pletou se skanzenem. Vydržíme i akci Vranov. Co všechno ještě vydržíme?

Dana Šloufová








Proč?

(Vanda, 16. 4. 2016 23:50)

Chce se mi plakat, co z našeho Rabštejna děláte.